Jak zrobić szybkie domowe chipsy?

4-chipsy-z-warzyw

Chipsy najczęściej kojarzą nam się z niezdrową przekąską, dostarczającą naszemu organizmowi bardzo dużo zbędnych kalorii. Jest to prawdą, ponieważ gotowe chipsy, nie dość, że są smażone na głębokim tłuszczu, wydzielającym szkodliwe dla zdrowa substancje, to dodatkowo zawierają bardzo dużo groźnych barwników, przeciwutleniaczy czy wzmacniaczy smaku. Jednak każdy chciałby móc bez ingerowania w zdrowie podjadać chipsy przed telewizorem czy podczas przeglądania stron internetowych. Jest to kwestia do pogodzenia, jeśli odkryjemy, jak łatwo i szybko można przyrządzić domowe chipsy. Do tych tradycyjnych domowych chipsów potrzebujemy oczywiście ziemniaki. Po obraniu kroimy je na kilkumilimetrowe plasterki i przyprawiamy ulubionymi przyprawami. Jest to kolejna zaleta domowych chipsów- możemy użyć takich przypraw, jakie lubimy i posolić je tyle, ile chcemy, nie tak jak w sklepach, gdzie gotowe chipsy mają w sobie ogromne ilości soli, gdzie po zjedzeniu paczki natychmiast łapie nas pragnienie. Pieczemy ziemniaki w piekarniku aż do osiągnięcia pięknej, zarumienionej barwy i czekamy chwilę aż ostygną i troszkę stwardnieją aby chrupały. Jest to jedna z najprostszych wersji domowych chipsów, bardzo łatwa w przygotowaniu, wymagająca tyle czasu ile zajmie nam udanie się do sklepu po kupno gotowej paczki. Innym sposobem na wykonanie domowych chipsów jest użycie całkiem innego podstawowego składnika niż ziemniak. Wydaje się to niemal absurdalne ale ostatnio najbardziej modne stają się chipsy z owoców lub warzyw. Możemy je oczywiście kupić w sklepach ale jeśli nie będzie w ich składzie 100 procent owocu lub warzywa a dodatkami będą barwniki, utrwalacze czy wzmacniacze, lepiej taką paczkę od razu odłożyć na miejsce. Domowe chipsy z warzyw i owoców są równie proste w wykonaniu co te ziemniaczane. Chipsy warzywne- przygotowujemy z dowolnych warzyw- najlepszy jest do tego burak, marchewka czy ziemniak. Również kroimy warzywna plasterki, doprawiamy do smaku, pieczemy i mamy gotową przekąskę. To samo z owocami- do tego celu możemy użyć jabłek, bananów a nawet truskawek. Kupno chipsów z owoców jest na tyle niebezpieczne, że zawierają one najczęściej w swoim składzie substancje słodzące. Przyrządzając takie domowe chipsy w domu mamy pewność, że są one bez niepotrzebnych wzmacniaczy smaku, bez pustych kalorii a do tego są zdrowe i mają dużo wartości odżywczej. Od teraz oglądając telewizję czy czytając książkę możemy z czystym sumieniem sięgać po domowe chipsy. Oczywiście te domowej roboty, które sprawią, że przekąski będą zdrowe i nietuczące a nawet wspomagające odchudzanie i wzmacniające naszą odporność. Przyrządzenie takiej potrawy może być też fajnym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Łączymy więc przyjemność z pożytecznym, wpływając na stan naszego organizmu jedząc zdrowo. Uczmy nasze pociechy, jak w domowym zaciszu przyrządzać takie smakołyki. W dobie Internetu nie jest to wbrew pozorom takie trudne, wszystko mamy podane ,,na tacy’’, wystarczy chcieć.

Dodaj komentarz